vineri, 20 octombrie 2017

Armata pe mâna cui? Partea a X-a, specialiștii…



Motto: Nimic din ceea ce se întâmplă azi nu e sigur că va fi și mâine.
După ultima parte a acestui ciclu de analize asupra celor care conduc destinele armatei, am crezut că am epuizat stocul, dar uite că m-am înșelat, mai există niște elemente care își au rolul lor bine definit în implementarea politicii de partid și de stat în rândul armatei, categoria celor care creează, ca și unii șefi de asociații, spoială de democrație legilor băgate pe gât militarilor,  acei ”specialiști” care nu numai că le pun petlițe și copci, dar le mai și cos buzunarele. Pentru unii. Altora, le croiesc buzunare mai mari, pe măsura ”postavului de manta”.
Am spus în dese rânduri că armata a devenit o vacă numai bună de muls,  fără a da o conotație pur veterinară expresiei, ci doar ca  obiect al exploatării. Trecând peste supunerea  militarilor de către clasa politică sub acoperirea principiului numit ”controlul armatei  de către  societatea civilă”, principiu prost înțeles și abuziv folosit, se constată un prost tratament aplicat și de ”gradații” în activitate asupra pensionarilor militari dar și a pălmașilor din armată.
Umilirea militarilor -concurs cu premii
Este deja constatat și dovedit faptul că toate legile date privind salarizarea și pensiile militarilor au fost date de fiecare dată în avantajul celor care se aflau la butoane în momentul emiterii legilor. Așa s-a întâmplat și cu legea salarizării, și cu legea 164, și cu legea 263 și cu legea 223 și așa se va întâmpla și cu noua lege a pensiilor care va înghiți dar va și recalibra ce a mai rămas din legea pensiilor militare. Este la fel de constatat și dovedit că toate aceste legi au fost concepute cu largul concurs al ”specialiștilor” militari. Legea 263 de exemplu,  pe partea privind pensiile militarilor  a fost emisă sub îndrumarea, cu largul concurs și indicațiile Lupoaicei care încerca să ne convingă că nu va scădea nici o pensie prin recalculare dar când a început procesul și au început să curgă procesele și protestele, a fost nevoie de apariția unui MS 123/2010 privind aplicarea HG 1019/2010 privind condițiile de muncă, prin care să se facă ajustări și care aplicat discreționar și discriminator a săltat pensiile protejaților. Și pentru ca populimea să nu vadă cine și cum beneficiază de acest ordin, a mai și fost secretizat, astfel că nici în instanță nu puteai vedea în ce condiții ți s-a calculat pensia, din cauză de ORNISS. Astfel  au fost întocmite situații false de către unități care nu aveau nici o atribuțiune în acest sens, pentru a ”repara”,  de fapt doar ajusta, gravele diferențe. Nici până în ziua de azi, autorul moral sau cel material al acestor falsuri nu au răspuns în fața justiției deși se știe cine sunt și deși mai târziu, în 2012 s-a făcut un Audit care a constatat ilegalitățile comise.
Tot fals și artificial au fost crescute și soldele militarilor de către  același Oprea, când cu micșorarea salariilor. Atunci, ca să păstreze oarecum veniturile militarilor(în special comandanților) și ca nu se trezească cu proteste ale activilor, a ridicat veniturile  prin ridicarea cu o treaptă a funcțiilor. Toate bune și frumoase, schema a ținut, numai că am ieșit astfel din  rândul armatelor NATO și am intrat în rândul armatelor sovietice, unde comandanții de batalioane sunt colonei, nu locotenenți colonei. Undeva, cândva,  această umflare artificială va trebui recalibrată. Nu știu cine va sparge buba, când va fi,  dar odată și odată tot trebuie să se revină, că ne place sau nu, dacă vrem să fim compatibili cu celelalte armate. Se știe!
A urmat o altă lege, 241 tot ”reparatorie” întocmită de aceiași oameni dar și cu sprijinul unor ”beneficiari”, lege care a dat cu o mână și a luat cu două, dar cei loviți inițial s-au mulțumit și cu atât și au renunțat la alte pretenții, legitime de altfel, sub îndrumarea unui sindicalist care făcea jocul specialiștilor pentru că li se împleteau interesele.
A venit apoi o altă lege, L223/2015, de data asta numită a pensiilor militare, la care aceiași specialiști militari ai DFC condusă de fiecare dată de un Gherghină cu epoleți au făcut tot posibilul să tragă spuza pe turta lor, a celor ce urmau să iasă la pensie după promulgarea legii. Ba, mai mult, acolo unde legea fusese amendată și oarecum îmbunătățită de unele comisii parlamentare, aceiași specialiști militari au lucrat la indicațiile și ordinelor miniștrilor apărării și guvernului la un OUG  57 criminal care a hăcuit Legea 223, apoi au început, tot ei, profitorii, să umble prin garnizoane să ne convingă că 65 este mai mare sau egal cu 85. Prin L-223 discrepanțele și diferențele dintre cei pensionați până în 2011, și cei pensionați după, nu s-au micșorat, dar a apărut o nouă împărțire, o nouă diferențiere, între cei pensionați după 2016 și cei de dinainte, datorită faptului că în calculul pensiei au fost trecute sporuri care nu existau pentru mulți din cei deja pensionați. Asta da dreptate.
S-ar fi crezut că cu asta totul s-a așezat pe baze solide și că nimic nu se mai poate întâmpla. Ei aș, armata are specialiști de valoare, care sub îndrumarea unor saxofoniste au purces la îngroparea aceleiași legi 223 stâlcite în bătaie de OUG  57 și așa a apărut OUG 59/2017.Efectele ei din păcate nu s-au revărsat numai asupra pensionarilor ci și asupra activilor, decapitând efectiv conducerile unităților și marilor unități din armată, MI, SRI. Pentru consecințele acestei Ordonanțe, cei care au dat-o fără cap, fără un studiu de impact, fără a lua în calcul consecințele, emitenții dar și cei care și-au pus semnătura pe ea, ar trebui învinuiți și judecați pentru slăbirea capacității de apărare a țării, dar nu are cine să o facă, pentru că politicienii și magistrații se bat pe Belina. Văzând unde s-a ajuns și luată la întrebări, mama ei, mama Ordonanței 59, doamna LOV s-a spălat pe mâini mai vârtos decât Pilat și a spus că nu e treaba ei, că cei de la armată sunt responsabili. Mulți au crezut că a spus asta doar așa ca să scape, dar se pare că gura păcătoasei, adevăr grăiește, pentru că întrebat de unii oameni ce se va întâmpla cu pensiile militarilor, domnul Jianu, Zapciul de la DFC a spus că s-a săturat să tot audă de pensionari, că nu asta e prioritatea lui. Cam la fel s-a exprimat și cu privire la militarii angajați, acei salahori minunați care se întorc din misiuni în sicrie sub flashurile presei sau se răstoarnă cu camioanele mai bătrâne decât părinții lor.
SGV-ii fata moșului
Ca de fiecare dată, cei lăsați la marginea societății, cotați pe scara valorii în nomenclatorul ministerului doamnei Olguța pe cea mai de jos treaptă, militarii angajați, unii dintre ei specialiști de clasă, alții mânuitori de tehnică militară la care parlamentarii se uită cu gura căscată, sunt mereu uitați și neluați în calcul,  lor nu le acordă nimeni drepturile, și nici nu pot să facă scandal pentru că pot avea mult mai ușor și mai ”legal” soarta lui Alexandru Gheorghe. Ei, militarii angajați sunt în continuare văduviți de drepturile prevăzute de lege așa puține câte sunt sau de drepturile la care ceilalți profesioniști ai armatei, absolvenții de școli militare, adică subofițerii și ofițerii, au dreptul.
Astfel:
1.       Unii dintre ei, care au reușit să promoveze și să devină subofițeri sau chiar ofițeri, deși primesc spor de fidelitate și le este recunoscută vechimea în muncă încă din momentul efectuării stagiului militar, nu primesc la pensionare sporul corespunzător Ordinului Meritul Militar decât pentru perioada cât au fost cadre militare. Dar perioada cât au lucrat ca militari angajați sau militarii angajați de ce nu primesc și ei ordinul și nu se ia în calcul la acordarea sporurilor respective?  Pentru că nu vor ”specialiștii” care vor egalitate, dar nu pentru căței;
2.       Militari angajați trecuți în rezervă la vârsta de 40 de ani (conf.leg.384/2006.art.45),  deci pentru că așa prevede legea, nu anticipat, nu la cerere, nu pot beneficia de scăderea grupei de munca din vârsta standard de pensionare (conf.Lg.223/2015.art.21), cu toate că au realizat vechimea în specialitate de 15 ani care se cere în legea pensiilor militare (Leg.223/2015.art16) și sunt tratați sub efectele  art.19 la fel cu cei cu o vechime în specialitate de doar 10 ani care, normal, neavând vechimea în specialitate de 15 ani, nu au acest drept. Să fie vorba aici de o greșeală, de o scăpare, sau pur și simplu de un gest de dezinteres total și (mă scuzați nu am găsit altă rimă) ”fu..-i mă-sa” neaoș, frate de sânge cu atitudinea Olguței. Îmi vine greu să cred că aceste aspecte nu se cunosc, sau că nu se poate face nimic, pentru că, dacă ar fi bunăvoință, așa cum L-263 a fost modificată de mai mult de 200 de ori, așa cum L-223 a fost sfârtecată de două Ordonanțe, tot la fel se poate proceda și pentru îmbunătățirea unor legi sau articole discriminatorii și nedrepte. Partea proastă este că nu interesează pe nimeni, iar ”specialiștii” de la DFC știu numai să taie, nu să și pună.
”Gradații” – fata babei
Și ca să fie treaba oablă, tot cu aportul sau chiar la inițiativa ”specialiștilor” apare un ordin care aduce reparații ”nedreptății” făcute marilor capete încoronate din armată și le mai oferă un spor care probabil va fi adăugat și la pensie, nu doar la venitul actual, contribuind și el la diferențele între pensionari în funcție de anul ieșirii la pensie și legislație, mai ales în condițiile în care pensiile  nu se mai actualizează.  Astfel, pe surse se ”zvonează” că fost emis, dar trecut tot la secret, ca și deja celebrul MS-123/2010, un alt ordin, numit M.S. …/03.10.2017 care modifică și completează M.S. ../2016 și completarea art. III din M.S. ../2017.Din câte se vede, toate sunt secrete. De ce ? Pentru că se referă la unele sporuri pe care ”specialiștii” le acordă celor de care au nevoie când dau legile la studiat și care înaintează ”puncte de vedere” de care au nevoie Gherghinii  ca să le înainteze la aprobare și politicienii ca să se spele pe mâinile Olguței.  Cine sunt beneficiarii recentului ordin? Nimeni alții decât ”primarii și parlamentarii” din armată, adică ”aleșii”, recte ” comandantul/ șeful unității militare, secretarul general/ secretarul general adjunct, directorul general/ directorul/ directorul adjunct, locțiitorul comandantului/ șefului, șeful de stat major/ similar, șeful modului operații/ similar, precum și înlocuitorii acestora.”. Probabil așa înțelege conducerea ministerului să își fidelizeze comandanții și să îi determine să își tină în frâu subordonații. Așa se cumpără conștiințe pe ascuns, la secret. Nu m-ar mira ca ordinul să fi fost semnat noaptea….ca să putem vorbi de un copy-pase 100%, nu doar 4%. Nu știu cât anume ar fi acel spor, la ce se raportează, cât contează în plan financiar, dacă ar fi echivalent,valoric vorbind, cu sumele care ar fi necesare pentru acordarea Meritului militar  și SGV-ilor, dureros este că uite, ca și în cazul politicienilor, se acordă numai ”porumbeilor”,adică celor care cât sunt jos îți ciugulesc din palmă, iar când ajung sus te fericesc cu un superb găinaț. Să mai spună cineva că armata nu oglindește calitățile societății civile, sau ar fi construită din supraoameni. Nuuuuuuuuuuuuuuuuu, armata se trage din popor și reflectă fidel  imaginea acestuia de jos până sus. Probabil o să fiu învinuit că ”deconspirarea” este dăunătoare, că lovește în unitatea armatei, că se creează noi disensiuni în rândul armatei. Nimic mai fals, disensiunile le creează cei care fac aceste diferențe, care favorizează anumite categorii de militari păstrând nedreptățile asupra altora și care secretizează aceste acte,  dovedind astfel că încearcă să își ascundă faptele.
Secretizarea, necesitate sau bătaie de joc ?
Apropo, de ce este un astfel de ordin secret și față de cine anume, de societatea civilă sau de micimanii din armată? Dacă oamenii merită și se consideră că ceea ce fac ei prin acel serviciu ”la continuitate” trebuie compensat financiar, atunci de ce se face pe ascuns? Dar pe cei pe care acești comandanți îi supraveghează cât sunt la continuitate, cine îi plătește pentru orele suplimentare, că din câte știu eu nici zile libere nu pot să își ia când au nevoie și nici plătiți dublu în afara programului nu sunt. De ce sunt ”specialiștii” pentru șefi mumă iar pentru subordonați ciumă? Eu cred că primele de comandă acoperă și aceste ”continuități” deci acest nou spor nu își are rostul. Poate dacă aș fi fost pe un asemenea post acuma, aș fi considerat că e corect, sau măcar aș fi tăcut, dar văzut de aici, eliberat de subiectivism, acuma așa văd problema și nu e nici invidie față de unii, nici falsă îngrijorare față de ceilalți.
Repet, presupunând că sporul este justificat, de ce se face pe ascuns? De ce să creăm impresia că e ceva suspect, murdar sau imoral aici? Nu e nimic secret în drepturile salariale, așa că de ce secretizăm asemenea ordine? Se poate interpreta că prin tăcere se cumpără tăcerea comandanților față de anumite ordine și măsuri care nu ajung la urechile executanților.  Se poate interpreta chiar că se secretizează astfel de legi  pentru a ascunde recompensele date ”specialiștilor” ce au colaborat sau urmează a coopera la realizarea legilor care batjocoresc armata.  Apropo, am căutat pe internet  de mi-au ieșit ochii regulamentul privind portul uniformei militare de către rezerviști și nu a fost chip să dau de el, era la secret. De ce ? De unde să știu eu rezervist cum să port și ce să port, în ce condiții, dacă nu cunosc legea care reglementează portul ținutei? Vrea cineva să o încalc?   Ca metodă, secretizarea unor astfel de prevederi  nu e nimic nou, așa a făcut și Oprea și nu a pățit nimic. Dar timpul încă nu e pierdut. Va mai veni un audit.
Apropo, am auzit că noul șef al auditului este fostul șef al CSP a MApN, colonelul Constantin Luca. După ce a tras ca un câine să aplice – eu zic că foarte bine, dacă avem în vedere că la MI nici acum nu s-a început plata recalculărilor- L-223, acuma când să termine procesul și să raporteze misiune îndeplinită, este mutat și adus altcineva să se împăuneze cu munca lui. Nu știu de ce,  mă tem că persoana care a fost nominalizată și ține locul de pe capră va fi o fidelă susținătoare a politicii Zapciului și atunci nu numai ordinele  privind pensiile militarilor dar și punerea lor în aplicare vor fi pe placul LOV. Va intra în vigoare noua lege a pensiilor care va umbla și ea la pensii deci alte recalculări. Țineți-vă bine. Uite, pun pariu că noul șef al casei de pensii va fi înstelat imediat ce va fi numit, poate chiar anul acesta cu ocazia Zilei de 1 Decembrie. Se bagă cineva?
PS: După ce a lătrat atâta că vrea o lege UNITARĂ a pensiilor, că nu e normal să existe pensii speciale, Olguța propune chiar ea, pensii speciale, pe care să le acorde celor care în concepția ei nu merită să li se actualizeze pensiile, decât atunci când vor vrea mușchii ei. Ghiciți cine va fi inclus în această categorie? Cei care ”nu au contribuit 10 ani la fondul de pensii, adică… militarii. O altă lovitură dată militarilor. Doctorii au ieșit în stradă, în timp ce militarii încă dorm. Citez: “Cei care sunt pensionari şi au cotizat peste 10 ani vor avea toate drepturile conform contributivităţii, în sensul că se va creşte pe punctul de pensie, se va reactualiza cu rata inflaţiei. Ceilalţi, care sunt impropriu numiţi pensionari pentru că vorbim de indemnizaţia socială minimă de fapt, vor rămâne pe o lege specială.” Somn ușor stimați camarazi!

Armata pe mâna cui? Partea a X-a, specialiștii…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Puteți face orice comentarii în limitele decenței, bunului simț, respectului reciproc. Orice comentariu care încalcă regula va fi șters.
Nu am nicio satisfacție să văd cititorii, oricine ar fi ei, înjurându-se sau atribuindu-și epitete mascate pe blogul meu.
Dacă aveți chef de hârjoană și trimiteri prin locuri ascunse vederii, faceți-o pe alte imaşuri. Eu voi scoate orice comentarii de acest fel de pe blog. Dacă aveți comentarii de făcut la subiect bine, dacă nu, pentru împunsături personale mergeți acolo unde posesorii de blog vor rating.Cei care postează comentarii sunt răspunzători pentru comentariile pe care le fac.